Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă, ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiții, care să îndeplinească criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiară sau operațională, potrivit MTI, informează Mediafax.
„Va putea în măsura în care se va asocia într-un consorțiu, care va putea demonstra ministerului că îndeplinește criteriile de precalificare cu privire la experiența, la capacități financiare, la capabilitate operațională. Numai așa, dacă ne referim la acest domn”, a declarat, marți, Cristina Militaru, șef Serviciu Privatizare în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI).
Militaru a răspuns unei întrebări venite din partea presei cu privire la posibilitatea participării lui Dan Diaconescu la privatizarea CFR Marfă, la finalul unei ședințe de dezbatere publică organizată de Ministerul Transporturilor privind un proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă și a mandatului instituției pentru implementarea acesteia.
Ea a afirmat că va fi nevoie de o firmă din domeniu sau fonduri de investiții care, la rândul lor, să fie asociate cu persoane juridice care pot îndeplini criteriile operaționale, tehnice sau economice care urmează să fie înscrise în caietele de sarcini.
„O persoană fizică, simplă, nu va putea participa în nume propriu la această privatizare”, a spus Militaru.
La rândul său, Horațiu Buzatu, secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor, care coordonează activitatea și procesul de privatizare a CFR Marfă, a afirmat, răspunzând unei întrebări similare, că Dan Diaconescu „nu este preocupare din punctul nostru de vedere”.
„Nu vreau să ajungem cu discuția în jurul lui Dan Diaconescu. Nu-l cunosc. Vom vedea ce se întâmplă până la urmă. Nu înseamnă că, dacă își anunță intenția, aceasta se va și materializa”, a spus Buzatu.
Reprezentanții MTI au afirmat că în prezent este în lucru stabilirea valorii de piață a companiei, privatizarea urmând să se facă utilizând acest nivel și nu valoarea contabilă.
Ministerul intenționează să meargă cu strategia de privatizare a companiei în guvern săptămâna aceasta, după care să poată forma comisia de privatizare care să elaboreze dosarul de prezentare a companiei.
Dosarul de prezentare ar urma să fie finalizat la începutul lui octombrie, ținta angajată de autorități față de FMI pentru finalizarea privatizării CFR Marfă fiind luna decembrie.
Dan Diaconescu a câștigat licitația pentru preluarea a 54,8% din acțiunile Oltchim, după ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare preț, pentru titlurile deținute de stat.
Contractul nu a fost însă semnat, iar premierul Victor Ponta Ponta a anunțat că privatizarea Oltchim va fi reluată anul viitor, el spunând că, după ce se va constata că așa-zisul câștigător nu a avut nici bani, nici intenția de a deveni acționar majoritar, statul va aproba un plan de măsuri pentru combinat.
Diaconescu a declarat că este interesat și de preluarea CFR Marfă și a altor companii de stat.